tisdag, juli 22, 2008

Att stämpla på mönstrat papper

Jag tänkte visa hur man kan göra egna roliga journalingrutor och även fina stämpelmotiv genom att stämpla på mönstrat papper.

Jag börjar med att plocka fram de papper som jag vill använda och stämplar upp de stämplar som jag vill ha på papprena. Jag kommer att använda ProMarkers till att piffa upp dem så jag använder en stämpeldyna som fungerar med dessa. Jag tycker att Memories fungerar bra om man låter den torka riktigt ordentligt först.

Sedan tar jag min lilla silhuettsax och klipper ut motiven. Några klipper jag ut längs med linjerna och några strax utanför.

Detaljer som är svåra att komma åt med saxen skär jag ut med skalpell.

Här ser ni stämpel, tryck och utklippt katt.

När jag klippt ut motivet tar jag mina ProMarkers och skuggar/gör effekter med för att få lite mer djup.


Så här fin blir blomman som följer med Journalingsetet:

Och här ser ni flera olika varianter som jag gjort färdigt.

Katten och trädet använde jag sedan och gjorde det första kortet i förra inlägget. För att få dit morrhåren igen så stämplade jag katten där jag ville ha den på kortet och klistrade den utklippta katten på samma ställe så sticker morrhåren ut på sidorna igen. :)
Och här är ett kort där jag stämplat en journalingruta på ett mönstrat papper:

Hur man gör sådana här fina egna bakgrunder tänkte jag få ihop en liten demo på också. :)

Inga kommentarer: